طرز تهيه پيراشكي شكري در منزل

۷۳ بازديد

يكي از خوشمزه ترين خوراكي هايي كه مي توان به عنوان عصرانه، ميان وعده، صبحانه و بعضا شام و يا هر وعده خورد، پيراشكي است. پيراشكي در انوع مختلفي پخته مي شود و علاقه مندان مي توانند به سادگي، با مطالعه طرز تهيه پيراشكي كرم دار + انواع پيراشكي ها و انجام مراحل آن از طعم فوق العاده پيراشكي لذت ببرند. اگر شما جز آن دسته از افرادي هستيد كه دوست داريد پيراشكي شكري خود را در منزل درست كنيد، با ما در ادامه مطلب همراه شويد تا با طرز تهيه پيراشكي شكري در منزل آشنا شويد.

طرز تهيه پيراشكي شكري در منزل

شما براي صرف يك ميان وعده خوشمزه، چه غذايي را انتخاب مي كنيد؟ آيا دوست داريد تا يك دسر داغ بخوريد و يا اينكه يك دسر سرد را ترجيح مي دهيد؟ ما در اين مطلب طرز تهيه پيراشكي شكري در منزل را به شما آموزش مي دهيم كه هم مي توانيد آن را داغ داغ سرو كرده و ميل نماييد و يا اينكه مي توانيد آن را درون يخچال قرار دهيد و صبر كنيد تا خنك شود. همان طور كه گفتيم، پيراشكي ها انواع و اقسامي دارند كه يكي از خوشمزه ترين آن ها، پيرلشكي شكري است. پيراشكي شكري را مي توانيم يكي از ساده ترين انواع پيراشكي نيز معرفي كنيم كه شما مي توانيد به راحتي در خانه درست كنيد. در اين مطلب با ما همراه شويد تا با طرز تهيه پيراشكي شكري در منزل آشنا شويد.

روش اول براي پخت پيراشكي شكري

مواد لازم

براي آنكه اين غذاي سبك خوشمزه را درون خانه درست كنيد، به اين مواد اوليه نياز داريد:

  • نصف پيمانه آب
  • سه قاشق غذاخوري كرخ
  • 2 عدد تخم مرغ
  • نصف پيمانه آرد الك شده
  • يك چهارم پيمانه شكر
  • مقداري نمك
  • نصف قاشق غذاخوري دارچين

طرز تهيه

براي تهيه پيراشكي شكري آب، كره و نمك را با هم تركيب كنيد و آن ها را درون ظرفي ريخته و روي حرارت بسيار كم قرار دهيد تا آرام آرام به جوش آيد. بعد از آنكه اين تركيب به جوش آمد، آن را از روي حرارت برداشته و به آن آرد اضافه نماييد و خوب هم بزنيد. هم زدن را تا زماني ادامه دهيد كه يك مخلوط يكدستي ايجاد شود. سپس براي مدت 5 الي 10 دقيقه صبر كنيد تا اين تركيب خنك شود. بعد از گذشت اين زمان، تخم مرغ ها را دانه به دانه درون اين مخلوط بشكنيد و به كمك يك همزن برقي، آن ها را بزنيد و تركيب كنيد.

در اين ، درون ظرفي شكر و دارچين ريخته و با هم مخلوط كنيد. پس از طلايي شدن پيراشكي ها، آن ها را از روغن خارج كرده و درون مخلوط شكر و دارچين بغلتانيد. تهيه پيراشكي شكري شما آماده سرو است و شما مي توانيد آن را داغ داغ و يا سرد شده ميل كنيد.

روش دوم تهيه پيراشكي شكري در منزل

روش ديگري نيز براي تهيه پيراشكي شكري وجود دارد كه اين روش تا حدودي به طرز تهيه ي دونات بدون فر شباهت دارد، به مواد اوليه زير نياز داريد:

مواد اوليه

  • سه چهارم پيمانه شير
  • يك چهارم پيمانه شكر
  • 2 قاشق چلي خوري پودر خمير ترش فوري
  • 4 قاشق چاي خوري كره
  • يك عدد تخم مرغ
  • نصف قاشق چاي خوري نمك
  • يك قاشق چايخوري وانيل
  • دو و نيم يا سه پيمانه آرد

طرز تهيه

در صورتي كه از پودر خمير ترش استفاده مي كنيد، هيچ احتياجي به آماده سازي آن وجود ندارد و مي توانيد بالافاصله از آن استفاده كنيد. لذا براي تهيه پيراشكي شكري در منزل، مي توانيد تمامي موادي كه در بالا گفتيم را با هم مخلوط نماييد و طي چند مرحله، آرد را به آن ها بيفزاييد. اين مواد را خوب ورز دهيد تا با هم تركيب شوند. چنانچه خمير داراي چسبندگي است، كمي روغن مايع به آن بيفزاييد.

به ورز دادن ادامه دهيد تا زماني كه احساس كرديد خمير كاملا يكدست شده و به دست نمي چسبد. سپس كاسه اي را چرب كنيد و خمير را درون آن قرار دهيد و روي آن پارچه بكشيد. به مدت يك ساعت صبر نماييد تا استراحت كرده و حجم آن دو برار شود. بعد از گذشت يك ساعت، مجدد آن را برداشته و روي سطح كارتان كمي ورزش دهيد تا كمي پف خمير گرفته شود. بعد مي بايست خمير را قالب بزنيد و يا به كمك دستتان، از آن به شكل پيراشكي جدا كنيد. سپس مجدد روي اين خمير قالب زده شده پارچه اي بيندازيد و نيم ساعت صبر كنيد تا استراحت كرده و مجدد پف كند.

درون ظرفي روغن ريخته و آن را داغ كنيد. سپس خميرهاي آماده شده را درون روغن بريزيد تا سرخ شود. در اين حين ظرفي از شكر پر كنيد و پس از طلايي شدن پيراشكي، آن را درون شكر بغلتانيد. پيراشكي شكري شما آماده خواهد بود.

نكته البته شما مي توانيد از فر نيز براي آماده كردن پيراشكي هاي خود استفاده كنيد. به اين منظور كافي است فر را از قبل گرم كرده و يك ورق روغني روي سيني فر قرار دهيد. سپس در تهيه پيراشكي شكري درون سيني چيده و سپس براي مدت بيست دقيقه (تا زماني كه روي پيراشكي طلايي شود) درون فر قرار دهيد. در نهايت آن ها را از فر خارج كرده و درون ظرف شكر بلغتانيد.

سخن پاياني

همان طور كه گفته شد، پيراشكي يكي از خوشمزه ترين ميان وعده ها است كه بيشتر افراد آن را دوست دارند. اما اگر به هر دليلي نمي خواهيد از مغازه هاي پيراشكي فروشي، پيراشكي خريداري كنيد، مي توانيد به راحتي در خانه اين ميان وعده خوشمزه را درست كنيد. پيراشكي شكري يكي از انواع محبوب پيراشكي ها است كه مي توانيد سرو كنيد. اما توجه باشيد كه دست شما براي استفاده از خلاقيت در تهيه پيراشكي شكري باز است. مثلا مي توانيد شكلات آب كنيد و روي آن شكلات نيز بريزيد و يا اينكه اصلا مي توانيد در كنار ظرف پذيرايي پيراشكي، مربا نيز قرار دهيد و پيراشكي را با آن ميل كنيد.

منبع: چندوچون

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.