گياهان مقاوم به نور مستقيم آفتاب

۵۹ بازديد

اگر تصميم به نگهداري گياهان خانگي داشته و مي خواهيد آن ها را در بالكن يا در كنار پنجره اي كه در مجاورت نور مستقيم آفتاب است، قرار دهيد؛ توصيه مي كنيم كه اين مطلب در خصوص گياهان مقاوم به نور مستقيم آفتاب را دنبال كنيد، با چند و چون در ارتباط باشيد.

گياهان مقاوم به نور آفتاب

در زير مي توانيد گروه گياهان و گل هاي مختلفي را مشاهده نماييد كه در شرايط آب و هوايي گرم مانند نگهداري كاكتوس در تابستان و با قرار گرفتن مقابل تابش مستقيم نور خورشيد، دوام آورده و دچار پژمردگي نمي شوند. اين گياهان عموما برگ هاي ضخيم و مقاومي داشته و قادر به حفظ آب در بافت خود هستند. درست به همين دليل است كه مقاومت آن ها در برابر نور زياد و حرارت بالا رفته و قادر به تحمل چنين درجه دمايي هستند.

آمارانتوس ها از گياهان مقاوم به نور آفتاب

گروه آمارانتوس ها در گونه هاي مختلفي ديده مي شوند كه همگي نسبت به تابش مستقيم نور خورشيد مقاومت داشته و دچار خشكي يا پژمردگي نمي شوند. اين گل ها، به ويژه تاج خروس داراي ضخامت قابل توجهي بوده و بافت آن ها مخملي به نظر مي رسد. از جمله خانواده آرامانتوس ها بايد به تاج خروس، آلترنانترا، آشلانتوس و … اشاره كرد.

گياه برگ نقره اي

گياه برگ نقره اي گونه اي منحصر به فرد و بسيار زيباست كه در مقابل تابش مستقيم نور خورشيد، به خوبي مقاومت كرده و به رطوبت زيادي نيز احتياج ندارد. برگ هاي نقره اي رنگ آن، فوق العاده زيبا به نظر مي رسند و شما مي توانيد از اين گياه به عنوان يك گلدان آپارتماني استفاده نماييد. اين گياه نسبتا كمياب بوده و در قياس با ساير گونه هاي معرفي شده، قيمت گران تري نيز دارد. براي اينكه گياهان خانگي شما عمر بيشتري داشته باشند چندين ترفند وجود دارد كه مي توانيد در اين مطلب ( افزايش عمر گل ها و 7 ترفند آن ) مطالعه كنيد.

كوكب كوهي از گياهان مقاوم به نور مستقيم آفتاب

اگر مي خواهيد گونه اي كوكب را در مقابل نور مستقيم آفتاب قرار داده و از مقاومت آن اطمينان داشته باشيد، كوكب كوهي را به شما توصيه مي كنيم. رنگ تند زرد اين كوكب ها بسيار ديدني و پرجلوه به چشم مي آيد و در مقابل تابش تند نور خورشيد نيز كاملا استوار بوده و دچار پژمردگي نمي شوند. اين كوكب همان طور كه از نام آن بر مي آيد در كوهستان ها و دامنه كوه ها، رشد زيادي دارد.

استاكيس

استاكيس ها در مقابل تابش شديد نور خورشيد كاملا مقاوم هستند و به طور كلي در شرايط آب و هوايي گرم و خشك، دوام مي آورند. اين گياه گل هاي عجيب و در عين حال زيبايي داشته و براي استفاده جهت تزيين گزينه اي عالي به نظر مي رسد. رنگ و جلوه استاكيس ها، براي رونق بخشيدن به باغچه ها، بسيار ديدني است. استاكيس ها از انواع گل هاي بهاري هستند

اونوترا دورنگ از گل هاي مقاوم به نور مستقيم آفتاب

در ميان گل ها و گياهان مقاوم به نور مستقيم آفتاب، اونوترا دو رنگ را مي بينيم كه هر يك از رنگ هاي زرد يا صورتي روشن آن، به خوبي در مقابل نور خورشيد مقاومت دارند. جالب است كه برخلاف ساير گياهان و گل هايي كه در بالا معرفي كرديم، اين گل اونوترا دورنگ به هيچ وجه ظاهر خشن و مقاومي نداشته و گلي ظريف و حساس به نظر مي رسد.

اما ساختار اونوتراها به گونه اي است كه به راحتي در شرايط تابش مستقيم دوام آورده و تحت تاثير گرماي آفتاب تند ظهر قرار نمي گيرند. تفاوتي ندارد كه كدام يك از رنگ هاي اين دو گل را تهيه كرده و در محل مورد نظر خود مقابل نو مستقيم خورشيد نگهداري كنيد، به هر ترتيب مقاومت بسيار خوبي از اين ها مشاهده خواهيد كرد.

گل پيچ ساعتي

گل پيچ ساعتي زيبايي خاصي دارد و از دسته گل هاي تزييني نيز مي توان آن را محسوب كرد. اين گل را مي توانيد ساعت ها در مقابل نور خورشيد و حتي در شرايط كم آبي قرار داده و به هيچ وجه نگران آن نباشيد. جالب است بدانيد كه اين گل در 3 فصل از سال، يعني بهار، تابستان و پاييز، گل داده و از مقاوم ترين گونه هاي گل در جهان محسوب مي شود.

فستوكا

فستوكا با رنگ لاجوردي خود از گياهان مقاوم به تابش مستقيم نور خورشيد است و اگر بخواهيد آن را در باغچه خود بكاريد، علاوه بر به دست آوردن زيبايي منحصر به فرد و جلوه اي متفاوت، از بابت تابش مستقيم نور خورشيد نيز خيالي راحت خواهيد داشت. اين گياه داراي تارهاي سوزني تيز بوده و از جمله گياهان زينتي خاص با رنگ ويژه خود محسوب مي شود.

فرانكينيا

فرانيكيا نيز در گروه گياهان زينتي جاي داشته و در مقابل خورشيد ظهر تابستان، كاملا مقاوم است. شما ممكن است اين گياه را براي مدت ها بي آب رها كرده و باز با مراجعه به آن همان طراوت و تازگي را مشاهده كنيد. فرانكينيا از گياهاني است كه در شرايط كويري دوام آورده و برگ هاي محكم  مقاومي دارد.

كاكتوس ها از گياهان مقاوم به نور مستقيم آفتاب

كاكتوس ها از مقاوم ترين گياهان در مقابل نور خورشيد و شرايط كم آبي هستند و شما مي توانيد گلدان هاي كاكتوس خود را در مقابل نور خورشيد قرار داده و با آبرساني قطره چكاني و دير به دير به آن، از زيبايي اين گياهان لذت ببريد. همان طور كه مي دانيد كاكتوس ها گونه هاي مختلفي دارند و براي نگهداري بهينه هر يك از اين گونه ها، بهتر است كه دستورالعمل مخصوص به آن ها را دنبال كنيد.

علاوه بر اين كاكتوس ها فوايد بسيار زيادي دارند كه مي توانيد در اين مطلب آن را مطالعه كنيد. به طور كلي اپونتيا از گروه كاكتوس ها، بيشترين مقاومت نسبت به درجه بالاي حرارت هوا و نيز تابش آفتاب داغ را دارند. البته گونه هاي ديگر نيز در مقايسه با ساير گياهان تاب آوري قابل توجهي از خود نشان مي دهند.

سخن پاياني

شما چه موارد ديگري از گياهان مقاوم به نور مستقيم آفتاب مي شناسيد كه در بالا به آن ها اشاره نشده باشد؟ اين موارد را با ما در ميان بگذاريد. براي نگهداري از گياهان اين گروه، چه اصول و قواعدي برقرار است و چطور مي توان به حفظ شادابي آن ها كمك نمود؟

منبع: چندوچون

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.