طرز تهيه سمبوسه + آموزش تصويري گام به گام پيچيدن

۷۲ بازديد

سمبوسه يكي از غذاهاي خوشمزه اي است كه مي توانيد به راحتي آن را تهيه كنيد و البته مورد علاقه تمامي اعضاي خانواده قرار خواهد گرفت. بچه ها و نوجوانان نيز عاشق اين غذاي بندري هستند و شما مي توانيد با دنبال كردن طرز تهيه سمبوسه و طبخ آن براي وعده هاي غذايي شام يا ناهار و حتي ميان وعده و عصرانه، تمامي اعضاي خانواده را ذوق زده كنيد. البته يك پيشنهاد عالي براي دورهمي ها و تولد و مراسم هاي اينچنيني است كه اغلب مورد علاقه همه قرار گرفته و البته باعث زيبايي ميز پذيرايي شما هم خواهد شد.

سمبوسه را مي توان با طعمي ساده يا كاملا تند و بندري تهيه كرده و در كنار آن انواع سس را سرو نمود. براي آموزش طرز تهيه سمبوسه در ادامه با چند و چون همراه باشيد.

مواد لازم براي تهيه سمبوسه 4 نفره

  • 250 گرم گوشت چرخ كرده
  • 4 عدد سيب زميني متوسط
  • 2 عدد پياز متوسط
  • 2 حبه سير
  • مقداري جعفري تازه
  • نان لواش
  • فلفل سياه و نمك به ميزان كافي

از دست ندهيد: طرز تهيه زولبيا

 

آموزش طرز تهيه سمبوسه خانگي

  1. ابتدا دو عدد پياز را شسته و پوست كنده و به صورت نگيني خرد كنيد. سپس اين پيازها را به همراه مقداري روغن در تابه تفت دهيد تا طلايي رنگ شوند.
  2. دو حبه سير را پوست كنده و به صورت كاملا مرتب و نگيني (تا جايي كه امكان دارد ريز شده)، خرد كنيد و به پياز اضافه نماييد.
  3. پس از آن گوشت چرخ كرده را به پيازهايي كه تفت داده و رنگ آن ها طلايي شده است، بيفزاييد. به تفت دادن گوشت چرخ كردن نيز ادامه دهيد تا رنگ آن ها تغيير پيدا كرده و كاملا پخته يا سرخ كرده شوند.
  4. در همين حين مقداري زردچوبه، فلفل سياه و نمك به مواد خود بزنيد.
  5. در صورت تمايل مي توانيد مواد خود را به ميزان زيادي تند كرده و طعم سمبوسه را بندري و قوي نماييد. اما اگر طبع شما و يا اعضاي خانواده تان با غذاهاي تند سازگاري ندارد، مي توانيد از تند كردن اين غذا صرف نظر كرده و تنها كمي فلفل براي طعم دار كردن به آن بزنيد.
  6. اكنون اين مواد را از روي شعله گاز برداشته و كنار بگذاريد تا خنك شوند.
  7. سيب زميني ها را شسته و در آب جوش قرار دهيد تا پخته شوند.
  8. سپس هر يك از سيب زميني ها را پوست كنده و رنده كرده يا به شكل پوره دربياوريد.
  9. براي تهيه سمبوسه خود، بايد اكنون از نان لواش به شكل مربع هاي هم اندازه با سايز 15 سانتي متر در 15 سانتي متر يا 10 سانتي متر در 10 سانتي متر برش بزنيد.

10.  مقداري از سيب زميني رنده شده را روي نان قرار داده و به خوبي پخش كنيد و سپس از مخلوط گوشت در ميان آن بريزيد.

11.  جعفري ها را نيز كه از قبل شسته ايد، به صورت كاملا ساطوري شده خرد كرده و روي اين مواد بريزيد.

12.  سپس نان را به شكل مثلثي تا بزنيد تا به خوبي گوشه هاي آن روي هم قرار بگيرد.

13.  در تابه اي ديگر روغن ريخته و روي حرارت قرار دهيد تا روغن به خوبي داغ شود.

14.  پس از داغ شدن روغن، سمبوسه هاي پيچيده را در روغن قرار دهيد تا كاملا سرخ شوند. با سرخ شدن يك طرف از سمبوسه، آن ها را برگردانيد تا جهت ديگر نيز به خوبي سرخ شود. سپس سمبوسه ها را از روغن خارج ساخته و روي يك دستمال روغن گير بگذاريد تا روغن آن ها خارج شود.

آموزش گام به گام طرز تهيه سمبوسه قيفي شكل با تصوير

 

ادويه هاي مخصوص سمبوسه

براي سمبوسه معمولا از ادويه هاي مختلفي با توجه به سليقه خانواده استفاده مي شود، اما آنچه كه ما تست كرديم و باعث دلپذير شدن بيشتر سمبوسه شد استفاده از ادويه هايي مثل فلفل قرمز، تخم گشنيز نيم كوب شده و زيره سبز كه طعم و بوي بي نظيري به اين غذا مي بخشد و طعم اين غذا را به طعم اصيل جنوبي آن نزديك تر مي كند. البته خود جنوبي ها از ادويه مخصوص خود كه شامل موادي مانند فلفل قرمز و سياه، ميخك، زنجبيل (روش نگهداري زنجبيل تازه)، جوز هندي، تخم گشنيز، گل محمدي و زيره سبز است، استفاده مي كنند. شما هم اگر به اين ادويه دسترسي داريد مي توانيد استفاده كنيد.

نكات سرو سمبوسه

  • سمبوسه با توجه به موادي كه در داخلش استفاده مي شود به انواع مختلف سمبوسه گوشت، سمبوسه سيب زميني، سمبوسه پيتزايي، سمبوسه مرغ و قارچ و با توجه به نوع ادويه هاي استفاده به هنگام پخت غذا به سمبوسه جنوبي تقسيم مي شود.
  • براي سرو سمبوسه مي توانيد از انواع سس هاي قرمز و تند، سس جنوبي، سس گوجه فرنگي و كچاپ يا سس تمبر هندي هم استفاده كنيد.
  • بجاي نان لواش مي توانيد از خميرهايي كه در منزل تهيه مي كنيد (طرز تهيه يك نمونه خمير را در اينجا مطالعه كنيد) و همين طور خمير يوفكا هم استفاده كرده و آن ها را در روغن داغ يا داخل فر آماده كنيد.

طرز تهيه سمبوسه با خمير يوفكا

براي تهيه سمبوسه با يوفكا كافي است كه ابتدا مواد درون سمبوسه را با توجه به ذائقه خود و اعضاي خانواده تهيه كرده، سپس خمير يوفكا را اگر درون فريزر بوده، 12 ساعت قبل از زمان استفاده از فريزر خارج كرده و درون يخچال گذاشته تا به آرامي از حالت انجماد خارج شود. حال ورقه هاي يوفكا را با برس به كره ذوب شده آغشته كنيد و سپس ورقه ها را بصورت مستطيل شكل برش زده و مواد را داخل آن ريخته و به صورت مثلثي بپيچيد. حال سمبوسه هاي آماده شده را درون سيني فري كه از قبل چرب شده قرار داده و داخل فري كه از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتيگراد تا زماني كه روي سمبوسه ها طلايي شود قرار دهيد.

نكته: در نظر داشته باشيد كه براي تهيه سمبوسه مي توانيد از پنير پيتزا نيز به همراه ساير مواد اوليه استفاده كرده و جذابيت بيشتري به وجود بياوريد.

همين طور بخوانيد: طرز تهيه دونات بدون فر

سخن پاياني

شما چطور و از چه روشي براي تهيه سمبوسه استفاده مي كنيد و چه طور به اين غذاي خوشمزه طعم هاي مختلفي مي بخشيد؟

منبع: چندوچون

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.