رفع گودي زير چشم

مجله سبك زندگي

رفع گودي زير چشم

۵۸ بازديد

وجود گودي بيش از اندازه زير چشم، باعث مي شود كه از بار زيبايي چشم ها كاسته شده و علي رغم آرايش كردن، احساس ناخوشايندي داشته باشيد. خوشبختانه روش هاي زيادي مانند استفاده از ماسك آبرسان دور چشم و غيره براي رفع گودي زير چشم وجود دارند كه هر يك در نوع خود، جهت برطرف كردن اين مشكل كارآمد هستند. در ادامه با چند و چون همراه باشيد تا به موثرترين اين روش ها بپردازيم.

درمان قطعي گودي زير چشم 

به اندازه كافي بخوابيد

يكي از دلايلي كه باعث مي شود گودي زير چشم شما بيشتر و عميق تر گردد، كم خوابي يا اختلالات خواب است. در صورتي كه به اندازه كافي خوابيده و خوابي عميق و راحت داشته باشيد، خود به خود گودي زير چشم هاي شما كمتر خواهد شد. اين روش اگر چه به صورت كامل و درمان دائمي گودي زير چشم ها نيست، اما با داشتن خواب روتين و منظم شبانه، صبح را با چشماني زيباتر آغاز خواهيد كرد.

ماسك گوجه فرنگي و زردچوبه

اين يك روش عالي و معجزه گر براي درمان گودي زير چشم ها است. اگر قرار است چند ساعت ديگر در يك ميهماني حاضر شده و مي خواهيد مشكل گودي زير چشم هايتان را برطرف كنيد، اين ماسك راهكاري عالي براي شما خواهد بود. يك عدد گوجه فرنگي را رنده كرده و با يك قاشق غذاخوري زردچوبه و مقداري آرد مخلوط كنيد تا حالتي خميري به خود بگيرد.

سپس از اين خمير زير چشم هاي خود زده و براي 10 الي 15 دقيقه دراز بكشيد و به ماسك فرصت عمل كردن و فعال شدن بدهيد. پس از آن ماسك را از روي پوست زير چشم هاي خود برداشته و به كمك آب ولرم محل آن را شستشو دهيد. توجه داشته باشيد كه برخي از افراد به گوجه فرنگي حساسيت دارند و ممكن است پوست آن ها عكس العمل خارشي و منفي نشان دهد، از اين جهت ابتدا كمي از ماسك را روي پوست بازوي خود امتحان كنيد.

درمان گودي چشم با سيب زميني

سيب زميني رنده شده نيز براي از بين بردن گودي زير چشم ها و همين طور حلقه هاي سياه اطراف چشم، عالي عمل مي كند. يك يا دو عدد سيب زميني را رنده كرده و آن را بر گودي زير چشم ها قرار دهيد. اجازه دهيد اين ماسك براي مدت 10 دقيقه يا كمي بيشتر در محل باقي بماند و سپس آن را برداشته و شستشو دهيد. همين طور شما مي توانيد سيب زميني را برش داده و برش هاي آن را به صورت مستقيم روي پوست زير چشم هاي خود بگذاريد. اين كار هم باعث رفع گودي شده و هم حلقه هاي سياه اطراف چشم ها را از بين برده و پوستي يكدست و درخشان بر جاي مي گذارد.

رفع گودي زير چشم با چاي كيسه اي

چاي كيسه اي | ترفندهاي استفاده مجدد از تي بگ بسيارند. چاي كيسه اي نيز درمانگري عالي براي رفع اين مشكل خواهد بود. آب را جوشانده و درست مانند زماني كه مي خواهيد با چاي كيسه اي، يك فنجان چاي بخوريد، آن را داخل فنجان خود بيندازيد. سپس كيسه چاي را بيرون آورده و در جايي قرار دهيد تا خنك شود. پس از خنك شدن آن، كيسه را روي گودي اطراف چشم خود بگذاريد و اجازه دهيد براي مدت 15 دقيقه به همان حالت بماند. پس از آن محل اطراف چشم ها را به كمك آب خنك يا ولرم شستشو دهيد. توصيه مي كنيم كه اين كار را هر روز صبح انجام داده و از تاثير عالي و معجزه آساي آن بهره مند شويد.

درمان گودي زير چشم با گلاب

گلاب يكي از درمانگرهاي عالي براي رفع حلقه هاي سياه و گودي زير چشم ها است. گلاب را روي يك تنظيف ريخته و آن را روي چشم هاي خود قرار دهيد. آنتي اكسيدان هاي موجود در گلاب، براي پوست فوق العاده بوده و در ضمن كمك مي كند تا حلقه هاي سياه اطراف چشم ها از بين رفته و شكل گود افتادگي آن برطرف شود. به طور كلي شستشوي صورت با گلاب، يكي از روش هاي عالي براي به تعويق انداختن پيري پوست و جوانسازي محسوب مي شود.

شستشو با شير

آيا تا به حال چيزي راجع به حمام در وان شير شنيده ايد؟ شير براي پوست معجزه گر بوده و مي تواند به راحتي حلقه هاي سياه و گودي اطراف چشم ها را برطرف كند. اگر چه صرفه جويي اجازه نمي دهد كه در يك وان پر از شير حمام كنيم، اما شما مي توانيد به كمك يك پنبه مقداري شير را روي پوست اطراف چشم هاي خود زده و اجازه دهيد براي 10 تا 15 دقيقه بماند. سپس محل را شستشو داده و از كرم دور چشم مرطوب كننده استفاده كنيد. دقت داشته باشيد كه شير مي تواند كمي خشكي در اين بخش ها به وجود آورد و توصيه مي كنيم كه از شير پرچرب براي پوست خود استفاده نماييد.

حلقه هاي خيار را فراموش نكنيد

از ديگر روش هاي ساده و در اختيار همه ما، حلقه هاي خيار هستند. يك خيار بزرگ و تازه را انتخاب كرده و آن را به صورت حلقه حلقه اي برش بزنيد. سپس اين برش هاي خيار را در محل گودي چشم هاي خود قرار دهيد و به آن چيزي نزديك به 10 تا 15 دقيقه زمان بدهيد. حلقه هاي خيار به راحتي گودي زير چشم شما را از بين خواهند برد.

ساير روش هاي رفع گودي زير چشم

به جز اين روش هاي خانگي، شما مي توانيد از روش هاي تهاجمي چون تزريق فيلر، اعمال جراحي و غيره نيز استفاده كنيد. بديهي است تا زماني كه بتوانيم به كمك روش هاي خانگي مشكلات پوستي خود را برطرف كنيم، استفاده از اعمال جراحي جذاب نخواهد بود.

سخن پاياني

شما چه روش هاي ديگري براي رفع گودي زير چشم ها مي شناسيد كه در بالا به آن ها اشاره نشده باشد؟ اين روش ها به همراه توصيه هاي خود را در بخش نظريات با ما و ديگر خواننده هاي وبلاگ چند و چون در ميان بگذاريد.

منبع: چندوچون

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.