آموزش شعبده بازي براي كودكان

۶۰ بازديد

شعبده بازي يا تردستي، يك هنر است كه با ترفندهاي گوناگون، مردم را شگفت زده مي كند. آموزش شعبده بازي براي كودكان مي تواند بسيار سرگرم كننده باشد و باعث رشد خلاقيت در آن ها گردد، همچنين مي توانيد اين ترفندها را در تفريحات دورهمي خود نيز انجام دهيد.

آموزش شعبده بازي

براي شروع به تردستي، ابتدا نياز است محيط مناسبي در اختيار فرزند خود قرار دهيد كه در آنجا برنامه هاي خود را تمرين و اجرا كند. مثلا گوشه اتاق نشيمن و يا پشت ميز مطالعه و هرجايي كه دوست دارد. اكثر بازي ها را مي تواند حتي بدون وسايل پيچيده اجرا كند. وسيله كار همان چيزي است كه در جيب او وجود دارد. نكته اي كه بايد به آن توجه كنيد اين است كه اگر تردستي با وسايلي كه اكثر مردم در دسترس دارند انجام شود، آنها را به شدت شگفت زده خواهد كرد زيرا آنها با اين وسايل آشنا هستند. مثلا شعبده هايي را كه با دستمال انجام مي شوند.

اگر بطور درست انجام شوند مانند جادو عمل كرده و مردم را حيرت زده خواهد كرد. منظور اين است كه بايد بتوان در مردم شگفتي ايجاد كرد و اين مستلزم تمرين سخت است. مي توانيد براي افزايش اعتماد به نفس و تماشاي چگونگي انجام حركات، از كودكان بخواهيد كه بازي ها را در مقابل آينه انجام دهند. در ادامه شما را با آموزش انواع ساده اي از شعبده بازي آشنا مي كنيم كه مي توانيد به خوبي فرزندان خود را با آنها سرگرم كنيد:

شعبده بازي با موز

يكي از روش هاي ساده در مورد شعبده بازي براي كودكان اين است كه قبل از پوست كندن موز، ميخي را درون آن فرو كرده و به چپ و راست حركت دهيد تا مطمئن شويد موز برش خورده است. اين كار را در چند نقطه ديگر انجام دهيد.

شعبده بازي با كاغذ

در تكه اي از كاغذ، سوراخ يا حفره اي بزرگ ايجاد كنيد. به اندازه اي بزرگ باشد كه بتوانيد از بين آن عبور كنيد. يك ورق كاغذ ۸ در ۱۱ برداريد و سعي كنيد مانند شكل، آن را برش دهيد. حفره يا سوراخ ايجاد شده بايستي به اندازه اي بزرگ باشد كه رد شدن از ميان آن ممكن شود.

شعبده بازي با آب

براي انجام اين شعبده بازي ساده، بايد بطري آب را تا قبل از رسيدن به نقطه انجماد (تقريبا دو ساعت) در فريزر قرار دهيد. سپس آن را بيرون آورده و بر روي يك قطعه يخ بريزيد. آب ريخته شده به يخ تبديل مي شود.

تغيير مركز ثقل يك حلقه

منظور از ريسمان يا نخ، يك نوار لاستيكي است. با كشيدن نوار لاستيكي، ذهن بيننده فريب خورده و فكر مي كند كه حلقه در حال حركت روي نوار است، ولي در حقيقت نوار پلاستيكي در حال كشيده شدن است.

تكان دادن برچسب سس در داخل بطري

با قرار دادن يك بسته سس كچاپ در بطري آب، سس به بالا و پايين مي رود. شما مي توانيد بطري را با دست راست خود نگه داشته و با دست چپ وانمود كنيد كه حركت بسته را كنترل مي كنيد.

حفظ ليوان كاغذي در هوا

راز اين شعبده بازي ساده بسيار جالب است. شما انگشت دست راست را توسط چسبي به ديواره بالايي ليوان چسبانده و سپس با انگشتانتان حركت ايجاد كنيد و ليوان را به حالت معلق براي چند ثانيه نگه داريد. طوري نمايش را اجرا كنيد كه انگار انگشت شست با ليوان هيچ گونه تماسي ندارد.

شعبده بازي با مداد

براي انجام اين ترفند شعبده بازي براي كودكان لازم است نوك مداد را با يك دست بگيريد و تظاهر كنيد كه وارد بيني خود كرده ايد، در ادامه، دست ديگر را به گونه اي روي مداد به سمت بالا بكشيد كه مداد در پشت دستتان ديده نشود. وقتي دو دست به هم رسيد، دستهايتان را به سمت گوش خود ببريد، سپس عكس عمل اول را انجام دهيد (طوري كه مداد از گوشتان خارج شده است).

شعبده بازي حرفه اي ساده با كلمات

با انجام اين ترفند جالب، با حرف b و o چشم ها و با y صورت را نقاشي كنيد. ترسيم نقاشي به اين شكل براي كودكان، بسيار سرگرم كننده مي باشد. با اين شعبده بازي ساده، طرحي زيبا خلق كنيد، همچنين مي توانيد با ساخت اسلايم در خانه نيز كودك خود را به وجد آوريد.

فرو بردن مداد در كيسه پلاستيكي پر آب

براي اجراي اين شعبده بازي براي كودكان نياز به هيچ حقه اي نيست. زمان فرو بردن مداد در پلاستيك، مولكول هاي كيسه براي مداد، خاصيت آب بندي يا درز گيري ايجاد مي كنند كه مانع ريختن قطره اي آب مي گردد.

كارت پنهان در دسته ورق ها

به طور خلاصه، اين ترفند قديمي در شعبده ، با به خاطر سپردن كارت زيري امكان پذير است. روش كار چندان سخت نيست و نياز به كمي دقت و حوصله دارد.

معلق ماندن در هوا

براي انجام اين شعبده بازي براي كودكان توپي را زيركف پاي چپ خود قرار داده، سپس وزن پاي راست را به پاي چپ انتقال دهيد و خود را به بالا بكشيد.

تغيير رنگ جادويي

رنگ خوراكي غذا را زير يخ در فنجان پنهان كنيد. در ادامه، با تركيب نوشابه اسپريت با رنگ هاي خوراكي، رنگ ها به صورت جادويي تغيير مي كنند.

آموزش ذهن خواني

تقريبا بيشتر تردستي‌ها و ترفند‌هاي خواندن ذهن بر يك اساس كار مي‌كنند، بر پايه علم رياضيات. بسياري از افراد با پيچيدگي هاي عمل‌هاي ضرب و تقسيم و فرمول‌هاي آن آشنايي ندارند و بنابراين هميشه مي‌توان براي فريب دادن آن‌ها از اين روش‌ها استفاده كرد. خوبي ديگر اين ترفند نيز اين است كه با تركيب كردن آن با مسائل گمراه كننده ديگر، مي‌توانيد ديگران را بيشتر شگفت زده كنيد.

براي شروع، فردي را انتخاب كرده و از او بخواهيد عددي را بين ۲ تا ۹ در ذهنش انتخاب كند و به شما نگويد. حالا از او بخواهيد تا آن عدد را در ۹ ضرب كرده و ارقام عدد حاصل را با يكديگر جمع كند. مهم نيست او چه عددي انتخاب كرده باشد، تا اينجا هميشه عدد حاصل ۹ خواهد بود. سپس از او بخواهيد تا از عددي كه به دست آورده، ۵ تا كم كند و حرف الفباي انگليسي متناظر (A=1, B=2, C=3, D=4 و …) آن را پيدا كند. در ادامه از او درخواست كنيد كه به نام كشوري فكر كند كه با آن حرف شروع مي‌شود و حالا شما به راحتي مي‌توانيد آن كشور را حدس بزنيد، آن كشور دانمارك است.

دليلش خيلي ساده است، در هر حالتي فرد مورد نظر به حرف D مي‌رسد و مي‌توانيم به شما اطمينان دهيم هر فردي به كشور دانمارك فكر خواهد كرد. اگر مي‌خواهيد اين تردستي يا شعبده بازي براي كودكان را كمي فارسي‌سازي كنيد، كافيست همين كار را با الفباي فارسي تكرار كرده و از فرد مورد نظر نام چيزي را بخواهيد كه تنها و يا محتمل ‌ترين اسمي است كه با حرف «ت» آغاز مي‌شود.

خارج كردن خرگوش از كلاه

اين نوع از شعبده، يكي از قديمي‌ترين شيوه‌ هاي شعبده‌ بازي است و حتماً در فيلم‌ها و برنامه‌هاي تردستي ديده‌ايد كه شعبده‌باز دستش را در كلاهي كه خالي است مي‌كند و يك خرگوش صحيح و سالم و زنده را از آن بيرون مي‌آورد. در اين شعبده بازي براي كودكان از يك كلاه خالي استفاده مي‌شود و شعبده‌باز پس از اينكه كلاه را به تماشاچي‌ها نشان مي‌دهد تا از خالي بودن آن مطمئن شوند، آن را روي ميز مي‌گذارد و در نهايت دستش را به داخل كلاه مي‌كند و از كلاه يك خرگوش خارج مي‌شود. شيوه انجام اين شعبده‌بازي از چيزي كه فكرش را بكنيد ساده‌تر است و به‌همين دليل نيز مناسب يادگيري شعبده باز هاي تازه كار مي باشد .

راز و رمز اين شعبده

براي انجام اين شعبده بازي براي كودكان لازم است ابزار مورد نياز را تهيه كنيد، اين تجهيزات شامل يك ميز، روميزي، كيسه‌اي براي نگه‌داري خرگوش و يك كلاه بزرگ است. شعبده‌ باز قبل از حضور روبروي ديگران، خرگوش را داخل كيسه‌اي كه به آن اشاره شد مي‌كند و سپس كيسه را به كنار و زير ميز مي‌چسباند، درنهايت نيز روميزي بر روي ميز مي‌اندازد تا خرگوش و كيسه‌اي كه داخل آن قرار گرفته از ديد ديگران مخفي بماند.

زمان اجراي نمايش، شعبده‌ باز مانور زيادي روي كلاه انجام مي‌دهد و با نشان دادن كلاه به مخاطبين، ثابت مي‌كند كه كاملاً خالي است، سپس آن را روي ميز و نزديك به قسمتي كه خرگوش قرار گرفته مي‌گذارد و با سرعت و چيره‌دستي تمام خرگوش را از داخل كيسه به كلاه منتقل مي‌كند، در پايان نيز دستش را داخل كلاه مي‌كند. به اين ترتيب با بيرون آوردن خرگوش، بينندگان اين شعبده به شدت تحت تاثير قرار گرفته و حسابي حيرت زده مي شوند.

 

معلق بودن ليوان مقوايي در هوا

يكي از جذابيت هاي قابل توجه در اجراي شعبده بازي براي كودكان اين است كه شعبده‌ باز‌ها ادعا مي‌كنند با ذهن خود مي‌توانند اجسام را حركت دهند و يكي از حقه‌ هاي معروف آن ها، معلق نگه ‌داشتن ليوان مقوايي در هوا است. در اين تردستي، شعبده ‌باز ليوان كوچكي را ميان دست‌ هاي تماشاچي قرار مي‌دهد و به آرامي دست‌هاي تماشاچي را از هم باز مي‌كند، انتظار مي‌رود با باز شدن دست‌ها، ليوان از دست تماشاچي بي افتد، اما بر خلاف تصور، شعبده‌ باز ادعا مي‌كند كه با ذهنش ليوان را در هوا معلق نگه داشته و آن را مي‌تواند با كنترل ذهن تكان دهد.

راز و رمز اين شعبده

اين نوع از شعبده‌بازي از چيزي كه فكرش را بكنيد آسان‌تر است. راز اصلي اين شعبده بازي براي كودكان در حفره اي است كه شعبده ‌باز در ليوان كاغذي ايجاد مي‌كند، سپس در حالي كه انگشت شست خود را داخل ليوان كرده است، ليوان را به دست تماشاچي مي‌دهد و پس از اينكه دست‌هاي تماشاچي از هم باز شد، از آنجايي كه ليوان در شست شعبده‌باز گير كرده، بيننده فكر مي‌كند كه اين ليوان در هوا معلق شده است.

توجه داشته باشيد كه انجام اين شعبده‌بازي بدون پرت‌كردن حواس مخاطبين امكان پذير نيست و بايد به گونه‌اي انجام شود كه انگشت شعبده‌باز در داخل ليوان از ديد تماشاچي پنهان باقي بماند. از طرف ديگر تماشاچي‌ها بايد روبروي شعبده‌باز قرار داشته باشند، در غير اين صورت اگر فردي كنار شعبده‌باز حضور داشته باشد، انگشت وي را كه داخل ليوان شده مشاهده خواهد كرد و ترفند بكار گرفته شده شعبده‌باز، عيان مي‌شود.

ساخت يخ از آب

بي شك مجاورت آب در سرما موجب يخ زدن آن مي شود، اما شعبده‌ باز‌ها در عرض چند ثانيه، با تردستي و مهارتي كه كسب كرده اند، آب را به يخ تبديل مي‌كنند، كاري كه در دنياي واقعي امكان ناپذير است. در اين شعبده، آب داخل يك فنجان ريخته مي‌شود و در عرض يك چشم به‌هم زدن آب يخ ميزند.

اگرچه انجام چنين تردستي عجيب به نظر مي‌رسد، اجراي آن كار ساده‌اي است و هر كسي از پس انجامش بر مي آيد، به شرط آنكه راز تردستي درست كردن يخ از آب را بداند. در اين مدل از شعبده بازي براي كودكان شعبده‌باز آب را در يك چشم به‌هم زدن به يخ تبديل نمي‌كند، بلكه قبل از شروع به كار، قالب‌هاي يخ را آماده و داخل ليوان پنهان كرده است. به اين ترتيب شعبده باز يك تكه اسفنج را داخل ليوان مي‌گذارد و سپس آب را روي يخ‌ها مي‌ريزد. لازم به ذكر است ليواني كه براي اين كار انتخاب مي‌شود نبايد شيشه‌اي باشد چرا كه راز اين شعبده را برملا مي‌كند.

پس از ريختن آب روي ليواني كه يخ‌ها در آن روي اسفنج قرار گرفته، آب از قالب‌هاي يخ عبور مي‌كند و جذب اسفنج ميشود، در نتيجه بيننده احساس مي‌كند كه شعبده‌باز در يك چشم به هم زدن آب را با ريختن به داخل ليوان، به قالب‌هاي يخ تبديل كرده است.

آموزش شعبده بازي با سكه

يك نوع شعبده بازي براي كودكان مي تواند با سكه باشد. براي انجام اين شعبده، پشت گردنتان را با دست چپ بگيريد. سكه را با دست راست برداريد و آن را به روي آرنج دست چپ خود بماليد. دست خود را رها كنيد و اجازه دهيد سكه بر روي زمين بيفتد. حالا سكه را با دست چپ بر داريد و وانمود كنيد كه آن را در دست راست قرار داده‌ايد. مجدداً دست چپ را پشت گردن خود بگذاريد و با دست راست، شروع به ماليدن آرنج دست چپ خود كنيد و همچنان سكه را در دست چپ، پنهان نگه داريد. سكه را از پشت سر، در گوشه‌اي ناپيدا بيندازيد. ماليدن را متوقف كرده و دست خود را نشان دهيد كه خالي هست و سكه ناپديد شده است.

منبع: چندوچون

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.