آموزش بيزينس اكانت اينستاگرام (+ خارج شدن از حالت بيزينس)

۶۳ بازديد

اگر پيش تر به دلايل شخصي از اينستاگرام استفاده مي كرديد، چرا امروز از آن براي تجارت خود استفاده نمي كنيد؟ كسب و كار آنلاين چيست ؟ ايده هاي جالب براي راه اندازي آن وجود دارد كه اينستاگرام بستر مناسبي را براي شما فراهم كرده كه بتوانيد به راحتي با كمي تلاش درآمد داشته باشيد. اينستاگرام نمايه تجاري خود يا همان بيزينس اكانت اينستاگرام را در سال 2016 به كاربران خويش معرفي كرد. از آن زمان تا به امروز، بازاريابان رسانه هاي اجتماعي از اين پلتفرم به نفع خود (و به درستي) براي كسب سود در كسب و كار استفاده كرده اند. امروز ساختن بيزينس اكانت اينستاگرام بخشي از استراتژي بازاريابي كسب و كار در رسانه هاي اجتماعي بزرگ محسوب مي شود. در اين مطلب ما قصد داريم آموزش بيزينس اكانت اينستاگرام را در اختيارتان قرار دهيم، همچنين مراحل آموزش بيزينس اكانت اينستاگرام را به شما ياد خواهيم داد.

پيج كاري اينستاگرام چيست؟

ايجاد و ساخت بيزينس اكانت اينستاگرام براي تجارت و كسب و كار شما و همچنين براي بازاريابان، رهبران و مشتريان مزايايي ايجاد مي كند. در سال 2017، 25 ميليون شغل و كسب و كار در اينستاگرام ثبت شد. آيا مي توانيد تصور كنيد كه اكنون در سال 2020 اين عدد به چند رسيده است؟ ساخت بيزينس اكانت اينستاگرام كاملا رايگان است و به صاحبان كسب و كار اجازه بهتر و بيشتر ديده شدن را مي دهد. اين پروفايل ها ويژگي هاي بيشتري نسبت به پروفايل هاي شخصي دارند، از جمله دسترسي به تجزيه و تحليل (insight)، هدف قرار دادن تبليغات و يك دكمه تماس در پروفايل پيج شما.

اگر در مورد نحوه ايجاد يك پروفايل تجاري كنجكاو هستيد، در جاي درستي ايستاده ايد، چرا كه ما قصد داريم در اين مطلب راهنماي گام به گام ساخت بيزينس اكانت اينستاگرام را در اختيارتان قرار دهيم. همچنين در اين مطلب مي توانيد با مزايا بيزينس اكانت پروفايل اينستاگرام آشنا خواهيد شد. پس به شما پيشنهاد مي كنيم مطالعه اين مطلب را از دست ندهيد.

ساخت پيج كاري در اينستاگرام

  • برنامه اينستاگرام را دانلود كرده و آن را راه اندازي كنيد.
  • با آدرس ايميل حرفه اي خود وارد برنامه شويد.
  • براي پيج كاري خود نام كاربري و رمزعبور ايجاد كنيد.
  • يك تصوير پروفايل حرفه اي از براي شركت يا كسب و كار خود اضافه كنيد كه به راحتي نوع حرفه شما قابل تشخيص باشد.
  • به تنظيمات حساب كاربري خود رفته و به سمت پايين برويد تا به حساب كاربري تجاري وارد شويد.
  • اطلاعات درخواستي مانند نام تجاري، محل و شماره تلفن را درخواست كنيد.
  • شروع به ارسال محتواي متناسب با شغل كنيد، از هشتگ استفاده كنيد و ساير حساب هاي تجاري در صنعت خود را دنبال كنيد.

 

اگر اين اطلاعات براي شما كافي نبود، بهتر است بيزينس اكانت اينستاگرام را با جزئيات بيشتري آموزش دهيم:
اگر قبل تر يك حساب كاربري شخصي در اينستاگرام ايجاد كرده ايد، مي دانيد كه اين كار بسيار آسان است. خوشبختانه، اينستاگرام روند ايجاد پروفايل تجاري را به همين سادگي قرار داده است.

 

آموزش بيزينس اكانت اينستاگرام

برنامه اينستاگرام را دانلود كنيد 

اين ممكن است واضح به نظر برسد، اما برنامه موبايل براي اينستاگرام بسيار كاربر پسندتر از برنامه اينستاگرام براي نسخه دسكتاپ است. اگر اين نرم افزار را در تلفن هوشمند خود نداريد، قدم برداريد.
نكته: اينستاگرام يك نرم افزار رايگان است كه شما مي توانيد آن را از اپل استور و يا گوگل پلي دانلود نماييد.

ايجاد حساب كاربري شخصي

اين ممكن است چندان كارآمد به نظر نرسد، اما به ياد داشته باشيد: در پشت هر شغلي انسان ها قرار مي گيرند. اگر حساب اينستاگرام نداريد، قبل از ايجاد حساب كاربري تجاري بايد يك حساب كاربري شخصي ايجاد كنيد. اگر كار را از ابتدا شروع مي كنيد، با ايميل مدير رسانه هاي اجتماعي خود يك پروفايل ايجاد كنيد يا يك ايميل ساختگي مانند socialmedia@yourbusiness.com را به اين كار اختصاص دهيد. اين كار باعث نمي شود اينستاگرام هر يك از اطلاعات شخصي شما را از حساب فيس بوك بيرون بكشد.

انتخاب نام كاربري و رمز عبور

پس از ايجاد نمايه، اينستاگرام از شما مي خواهد كه يك نام كاربري و رمز عبور را به حساب خود تعيين كنيد. اگرچه ما هنوز اين حساب را به عنوان يك نمايه تجاري تبديل نكرده ايم، اما اكنون زمان آن رسيده است كه اينگونه عمل كنيد. نام كاربري كه براي شركت خود انتخاب مي كنيد بايد براي مشتريان و عموم مردم آسان باشد. چه چيزي آسان تر از نام شركت شما؟ در تمام شبكه هاي اجتماعي، نام كاربري بايد براي افزايش سهولت دسترسي براي مشتريان و افزايش اعتبار برند شما انتخاب شود.

اگر نام شركت شما پيش تر توسط فردي ديگر گرفته شده است، مي توانيد از پسوندهاي مرتبط به همراه نام شركت به عنوان نام كاربري حساب تجاري اينستاگرام خود استفاده نماييد. همچنين خوب است رمزي را انتخاب كنيد كه ضمن حفظ امنيت، براي استفاده از بازاريابان و مديران حساب تجاري آسان باشد.

انتخاب يك تصوير براي پروفايل

اكنون زمان آن است كه به جاي بارگذاري تصويري از يك توله سگ و يا عكسي از طبيعت، از لوگوي برند خود به عنوان تصوير بيزينس اكانت اينستاگرام استفاده كنيد. پس اين امر نه تنها به طور كلي آگاهي از برند را افزايش مي دهد بلكه باعث اطمينان مشتريان و ساير علاقه مندان به تجارت شما مي شود كه در جاي مناسب قرار دارند.

تغيير به حساب كاربري تجاري

اكنون حساب كاربري تجاري شما آماده است و شما مي توانيد به راحتي از طريق پروفايل شخصي خود، به حساب كاربري تجاري شيفت نماييد. روي دكمه “تنظيمات” از منو در گوشه سمت راست بالاي صفحه حساب كاربري خود ضربه بزنيد. اين دكمه به نظر در در iOS چيزي شبيه به دنده و در تلفن هاي Android ممكن است شبيه به دنده يا دايره اي شكل باشد.

از اين قسمت به سمت پايين حركت كنيد تا هنگامي كه گزينه “Try Instagram Business Tools” را ببينيد. روي آن كليك نماييد تا زماني كه اسلايدشوها شما را به اتصال به صفحه فيسبوك هدايت كنند. اينستاگرام از شما مي خواهد تا نمايه تجاري Facebook خود را به صفحه اينستاگرام وصل كنيد. همچنين از شما مي خواهد كه كسب و كار خود را طبقه بندي كرده و اطلاعات تماس خود را درج كنيد. اخيرا ميتوانيد اين مرحله را رد كنيد و بدون نياز به اتصال به فيس بوك حساب كاري خود را بيزينسي كنيد.

 كامل كردن اطلاعات حساب كاربري

قبل از شروع به ارسال عكس و فيلم، حتما فيلدهاي مربوط به اطلاعات شركت و تماس با اينستاگرام خود را پر كنيد. اين اطمينان حاصل خواهد كرد كه هركسي كه از صفحه پروفايل شما بازديد مي كند، مي تواند ايده اي راجع به آنچه شما انجام مي دهيد، موقعيت مكاني شما و چگونگي تماس با تيم شما داشته باشد. اين كار را مي توانيد در هر زمان و با زدن دكمه “ويرايش صفحه كاربري” در پروفايل خود خود انجام دهيد.

 

اكنون كه نمايه اينستاگرام خود را با موفقيت به بيزينس اكانت اينستاگرام تبديل كرده ايد، مي توانيد با اطلاعاتي درباره سازمان و نام تجاري خود كار خود را براي پر كردن بيزينس اكانت اينستاگرام خود آغاز نماييد. و فراموش نكنيد كه Instagram Nametag خود را تنظيم كرده و آن را در كسب و كار خود به نمايش بگذاريد. اين امر باعث مي شود تا پروفايل تجاري جديد شما در اينستاگرام پيدا شود.

 

مزاياي بيزينس پروفايل اينستاگرام

اگر سهولت ساخت يك نمايه تجاري شما را مجاب به ساخت آن نكرده است، شايد خوب باشد كه شما با مزيت هاي استفاده از حساب كاربري تجاري اين شبكه اجتماعي آشنا شويد، حسابي كه به سادگي مي توانيد با آن كارفرماي خودتان باشيد و كسب و كار تازه اي را شروع كنيد 

Instagram Insights (آناليز پيج اينستاگرام)

Instagram Insights به بازارياب ها اين امكان را مي دهد تا آن ها بتوانند عملكرد كسب و كار خود را در اين پلتفرم بسنجند و رصد كنند. تجزيه و تحليل هاي اينستاگرام مي تواند ميزان ترافيك به صفحه شما، كليك وب سايت، دسترسي و حتي impression هاي كلي را رديابي كند.

promote در اينستاگرام

تبليغات اينستاگرام گزينه اي مناسب براي كاربران با نمايه تجاري است. اگر نياز داريد تا در يك بستر خوب، تبليغات كسب و كار خود را تبليغ كنيد، اينستاگرام بستري مناسب براي شما خواهد بود.

ارتباط سريع مخاطب

دكمه تماس با كسب و كار در اين صفحه وجود دارد. با استفاده از اين ويژگي، افرادي كه از نمايه شما بازديد مي كنند نيازي به ترك صفحه ندارند تا با شما ارتباط برقرار كنند. درعوض، آن ها به سادگي مي توانند از اطلاعات تماسي كه به آن ها ارائه مي دهيد استفاده كرده و سريعا به آن دسترسي پيدا كنند. اگر مشتريان ترجيح مي دهند در صفحه باقي بمانند، هميشه گزينه دايركت مسيج را در اختيار دارند.

گذاشتن لينك در استوري

اينستاگرام همانند واتس آپ داراي بخش استوري است براي آموزش استوري واتس آپ به اين لينك مراجعه كنيد، امكان استفاده از پيوندها براي حساب هاي اينستاگرام با بيش از ده هزار فالوور امكان پذير است. اين ويژگي كه تنها براي حساب هاي تأييد شده در اينستاگرام قابل دسترس است، يكي ديگر از راه هاي عالي براي هدايت ترافيك به سايت شما درست از طريق پروفايل تجاري اينستاگرام خواهد بود.

استفاده از حساب تجاري اينستاگرام خود

بعد از راه اندازي حساب تجاري اينستاگرام خود، نوبت به آن مي رسد تا از فرصت هاي موجود در اين شبكه اجتماعي به خوبي استفاده كنيد. از تمامي خلاقيت خود براي پر كردن و اشتراك تصاوير و ويدئوهاي مرتبط با كسب و كارتان بهره گيريد، طرز استفاده از فيلترهاي مختلف اينستاگرام را فراگيريد تا به راحتي در اكسپلورر اينستاگرام ديده شويد.

پرايوت كردن پيج بيزينس

براي بازگشت به حساب شخصي و يا خارج شدن از حالت بيزينس اكانت مي توانيد فرايند زير را طي كنيد:

  • وارد حساب كاربري اينستاگرام خود شويد.
  • سپس به بخش تنظيمات برويد و از آن جا در بخش “تنظيمات حساب كاربري تجاري”، روي “بازگشت به حساب شخصي” ضربه بزنيد.
  • شما هر بار مي توانيد با رفتن به بخش تنظيمات، به راحتي به حساب كاربري شخصي و يا تجاري خود سوئيچ نماييد.

محدوديت هاي بيزينس اكانت اينستاگرام

نبود حريم خصوصي 

يكي از محدوديت هاي حساب هاي تجاري اينستاگرام اين است كه شما نمي تواندي آن ها را از حالت عمومي خارج كرده و آن را خصوص كنيد. البته كه ماهيت حساب هاي تجاري اينستاگرام همين است چرا كه هدف از ساخت آن اشتراك گذاري خدمات و محصولات با عموم مردم است. اما اگر شما مي خواهيد به صورت سختگيرانه اي فالوور جذب كنيد، استفاده از بيزينس پروفايل پيشنهاد نمي شود.

اتصال به يك اكانت فيسبوك

يكي ديگر از محدوديت هاي استفاده از بيزينس پروفايل اين است شما تنها مي توانيد با آن به يك صفحه فيسبوك وصل شويد. اين در حالي است كه با استفاده از پروفايل شخصي، شما مي توانيد به چند صفحه فيسبوك متصل شويد.

ديليت اكانت اينستاگرام

با حذف حساب كاربري، نمايه، عكس ها، فيلم ها، نظرات، لايك ها و دنبال كنندگان شما به طور دائم حذف مي شوند. اگر مي خواهيد استراحت كنيد، مي توانيد به جاي پاك كردن حساب كاربري تجاري، حساب خود را غيرفعال كنيد. بعد از حذف حساب كاربري خود، نمي توانيد دوباره با همان نام كاربري وارد شويد يا آن نام كاربري را به حساب ديگري اضافه كنيد. درواقع حساب هاي كاربري پاك شده مجدد فعالسازي نخواهند شد.

آموزش ديليت اكانت اينستاگرام

از يك مرورگر تلفن همراه يا رايانه به صفحه حذف حساب خود برويد. اگر در وب به اينستاگرام وارد نشده ايد، ابتدا از شما خواسته مي شود كه از طريق مرورگر وارد حساب كاربري خود از طريق سايت اينستاگرام شويد. توجه داشته باشيد كه شما نمي توانيد حساب خود را از درون نرم افزار اينستاگرام حذف كنيد.

از منوي كشويي كنار، گزينه چرا حساب خود را حذف مي كنيد، را انتخاب كنيد؟ و رمز عبور خود را دوباره وارد نماييد. گزينه حذف دائمي حساب شما تنها پس از انتخاب دليل از منو ظاهر مي شود. روي حذف دائمي حساب من كليك كنيد يا به آن ضربه بزنيد.

اگر مي خواهيد يك حساب كاربري ديگر حذف كنيد

در سمت راست بالاي صفحه حذف اكانت روي صفحه كاربري كه قصد پاك كردن آن را داريد، ضربه بزنيد. در كنار نام كاربري كليك كرده يا روي آن ضربه بزنيد و Log Out را انتخاب كنيد. با حساب كاربري كه مي خواهيد حذف شود، وارد شويد و دستورالعمل هاي بالا را دنبال كنيد.

 سخن پاياني

همان طور كه در بالا گفته شد، استفاده از حساب تجاري اينستاگرام مزيت هايي دارد كه شما مي توانيد به راحتي و رايگان از آن براي توسعه كسب و كار خانگي و همچنين تبليغات استفاده نماييد. امروز به راحتي مي توانيد شاهد رشد كسب و كارهاي مختلف از طريق اين بستر باشيد. اگر مي خواهيد در بازار خود به خوبي رشد كنيد، همين امروز يك حساب كاربري تجاري فعال در اينستاگرام بسازيد و محصولات و خدمات خود را در آن به نمايش بگذاريد.

كمي خلاقيت به خرج دهيد تا بتوانيد از رقباي خود پيشي بگيريد. بدون ترديد امروز نمي توانيم نقش پر رنگ اينستاگرام را در مطرح شدن و ديده شدن ناديده بگيريم. از راهنمايي كه در بالا در خصوص ساخت بيزينس اكانت اينستاگرام گفتيم، استفاده نماييد و به راحتي حساب كاربري خود را ايجاد نماييد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.